Mar 29, 2009

Aku berpuisi dengan rima yang huru hara untuk berbicara tentang perkara-perkara gampang di depan mata

Ini bukan puisi, cuma luahan hati
Kerana aku tak pandai berpuisi
Bukan juga kerana aku selalu memaki
Aku selalu doa kata-kata aku ada isi
Biarpun menyebut benda yang sudah basi
Atau paling tidak sekadar ilmu yang aku beri
Untuk difahami dan dinikmati

Kisahnya, dari sehari ke sehari
Kebodohan makin menjadi-jadi
Memperbodohkan kita tak terperi
Baik si dewa atau si dewi
Masing-masing ada sial sendiri

Aku tak pasti
Adakah maksud ini akan difahami
Tapi biarlah sebab aku tak peduli
Yang faham, baguslah sekali
Yang tak faham, pergilah mati

Dan yang pasti
Aku geli
Dengan di bawah ini:

Ini disiarkan di sebuah stesen Tivi terkemuka semalam. Kisahnya tentang seorang artis yang dituduh gay selepas dia berlakon dalam sebuah drama yang ada adegan kasi CPR. Hmmm...ntahlah. Aku fikir, berapa banyak jubur dia nak tujah atau jubur dia sendiri yang ditujah, aku tak nak ambik peduli sangat dah. Kalau dia berlakon bagus, maka baguslah tapi kalau berlakon macam gampang, aku pun tak mahu menonton. Dustin Hoffman (Tootsie), Wesley Snipes (To Wong Foo) and banyak lagi pelakon berlakon jadi orang yang suka jubur...tak kisah apa pun.

Tapi kalau setiap kali bawak watak orang suka jubur sahaja jadi perhatian dan disensasikan, hmmm...memang gampanglah! Grow up or what ever. Give us some substance please, oh my God please!!!

Huh....what the fuck is this?

Kita tak letih lagi ke dengan benda-benda gampang ni?

I know....it's hard to KEEP IT COOL, but i'm trying!

4 comments:

Siti Fatimah said...

"Dude, macam mana orang tak tuduh lu gay, lu lembik tak tentu hala. Dah tu, bila ditanya Gay lu jawab pulak yang lu tak pakai macam pompuan....kan itu bodoh namanya sebab gay memang tak pakai macam pompuan lah. "

I second!

nn said...

sean penn- milk :D

aboutkitsch said...

kita sedar ini isu gampang tapi kita tetap discuss jugak kat mana mana kan? kenapa masih discuss?? so ??pikirlah sendiri

Penchenta Dosa said...

broadback mountain.. (betul ke aku eje ni)

Mar 29, 2009

Aku berpuisi dengan rima yang huru hara untuk berbicara tentang perkara-perkara gampang di depan mata

Ini bukan puisi, cuma luahan hati
Kerana aku tak pandai berpuisi
Bukan juga kerana aku selalu memaki
Aku selalu doa kata-kata aku ada isi
Biarpun menyebut benda yang sudah basi
Atau paling tidak sekadar ilmu yang aku beri
Untuk difahami dan dinikmati

Kisahnya, dari sehari ke sehari
Kebodohan makin menjadi-jadi
Memperbodohkan kita tak terperi
Baik si dewa atau si dewi
Masing-masing ada sial sendiri

Aku tak pasti
Adakah maksud ini akan difahami
Tapi biarlah sebab aku tak peduli
Yang faham, baguslah sekali
Yang tak faham, pergilah mati

Dan yang pasti
Aku geli
Dengan di bawah ini:

Ini disiarkan di sebuah stesen Tivi terkemuka semalam. Kisahnya tentang seorang artis yang dituduh gay selepas dia berlakon dalam sebuah drama yang ada adegan kasi CPR. Hmmm...ntahlah. Aku fikir, berapa banyak jubur dia nak tujah atau jubur dia sendiri yang ditujah, aku tak nak ambik peduli sangat dah. Kalau dia berlakon bagus, maka baguslah tapi kalau berlakon macam gampang, aku pun tak mahu menonton. Dustin Hoffman (Tootsie), Wesley Snipes (To Wong Foo) and banyak lagi pelakon berlakon jadi orang yang suka jubur...tak kisah apa pun.

Tapi kalau setiap kali bawak watak orang suka jubur sahaja jadi perhatian dan disensasikan, hmmm...memang gampanglah! Grow up or what ever. Give us some substance please, oh my God please!!!

Huh....what the fuck is this?

Kita tak letih lagi ke dengan benda-benda gampang ni?

I know....it's hard to KEEP IT COOL, but i'm trying!

4 comments:

Siti Fatimah said...

"Dude, macam mana orang tak tuduh lu gay, lu lembik tak tentu hala. Dah tu, bila ditanya Gay lu jawab pulak yang lu tak pakai macam pompuan....kan itu bodoh namanya sebab gay memang tak pakai macam pompuan lah. "

I second!

nn said...

sean penn- milk :D

aboutkitsch said...

kita sedar ini isu gampang tapi kita tetap discuss jugak kat mana mana kan? kenapa masih discuss?? so ??pikirlah sendiri

Penchenta Dosa said...

broadback mountain.. (betul ke aku eje ni)