Oct 6, 2009

Kadang-kadang lagu macam ini yang buat malam aku tenang.

Aku sebenarnya baru sudah menonton filem Laskar Pelangi.

Aku tak segan silu nak kata aku sebak menonton filem ini.

Aku tak terpesona langsung dengan cara Mawi atau Jamal Abdillah mendendangkan lagu ini kerana aku rasa dendangan "laskar-laskar pelangi" ini lebih menikam jiwa aku.

Kalau tak keberatan, sila lah tonton video ini.



KEEP IT COOL.

6 comments:

Obefiend Weiland said...

sebak

oh.. that means i have to stay away. i hate sad stories coz it will make depressed for days. huhuh

Anonymous said...

tahukah saudara,
siapakah penyanyi asal lagu ini?

Nur Hannah

DonCorleone said...

Obefiend - Keep it cool bro. I guess i was just amazed with the string arrangement and kompang/rebana sound in that song.

Nur Hannah - Kalau tak silap saya and sepengetahuan sayalah, lagu asalnya didendangkan oleh penyanyi Malaysia yang bernama Said Effendi atau lebih dikenali sebagai S Effendy.

Hayatito said...

cte ni best.
msg mendalam.

but yet,
malaysian xleh nak buat cte mcm ni.
simple pny msg je.
education!!

ajie said...

citer ni best...lgpun guna bahasa melayu riau..kalo guna bahasa indon..mesti penin nak paham

Syahidah Ismail said...

harus baca tetralogi "Laskar Pelangi" Author: Andrea Hirata... very rare for me..
not typical malay novel..

Oct 6, 2009

Kadang-kadang lagu macam ini yang buat malam aku tenang.

Aku sebenarnya baru sudah menonton filem Laskar Pelangi.

Aku tak segan silu nak kata aku sebak menonton filem ini.

Aku tak terpesona langsung dengan cara Mawi atau Jamal Abdillah mendendangkan lagu ini kerana aku rasa dendangan "laskar-laskar pelangi" ini lebih menikam jiwa aku.

Kalau tak keberatan, sila lah tonton video ini.



KEEP IT COOL.

6 comments:

Obefiend Weiland said...

sebak

oh.. that means i have to stay away. i hate sad stories coz it will make depressed for days. huhuh

Anonymous said...

tahukah saudara,
siapakah penyanyi asal lagu ini?

Nur Hannah

DonCorleone said...

Obefiend - Keep it cool bro. I guess i was just amazed with the string arrangement and kompang/rebana sound in that song.

Nur Hannah - Kalau tak silap saya and sepengetahuan sayalah, lagu asalnya didendangkan oleh penyanyi Malaysia yang bernama Said Effendi atau lebih dikenali sebagai S Effendy.

Hayatito said...

cte ni best.
msg mendalam.

but yet,
malaysian xleh nak buat cte mcm ni.
simple pny msg je.
education!!

ajie said...

citer ni best...lgpun guna bahasa melayu riau..kalo guna bahasa indon..mesti penin nak paham

Syahidah Ismail said...

harus baca tetralogi "Laskar Pelangi" Author: Andrea Hirata... very rare for me..
not typical malay novel..