Jan 8, 2010

Teori "BARANGKALI" aku tentang Api lawan Api dan Kurang Ajar dibalas Kurang Ajar

Barangkali - Kalau diorang kurang ajar, kita jadi kurang ajar.

Barangkali - Kalau diorang tak sensitif, kita jadi tak sensitif.

Barangkali - Kalau diorang degil, kita jadi degil.

Barangkali - Kalau diorang tak dengar kata, kita jadi tak dengar kata.

Barangkali - Kalau diorang main api, kita akan main api jua.

Barangkali - Kalau diorang tak kurang ajar, kita pun tak kurang ajar.

Barangkali - Kalau diorang tahu erti hormat menghormati, kita pun akan hormat menghormati.

Barangkali - Kalau diorang salah, kita pun salah jua.

Barangkali - Kalau ada bangsat di sebalik diorang, kita juga ada bangsat di sebalik kita.

Kita tahu penawar api ialah air.

Dan aku harap sangat kali ini jangan api dilawan api.

Insya-Allah.

KEEP IT COOL!

9 comments:

aku budak baik said...

hehe mcm mana pula En Sani, kalau barangkali - orang buat baik pada kita sekali, kita kena balas berjuta kali......susah tu...teori ini sepertinya harus dilupuskan dalam industri kite...hihihi

JiMi said...

kdg2 org lempang kau,kau patut minta maaf balik..
kdg2 org lempang kau,kau hanya perlu senyum aja..
kdg2 org lempang kau,kau patut diam aja..
kdg2 org lempang kau,mmg wajar kena lempang dia balik..
kdg2 org lempang kau,balas je ngan penerajang..

aku rasa kau paham maksud aku...

cikguaziz.blogspot.com said...

Jika ada pilihan..
Api jangan dilawan dengan api..
Bukan cara Islam..


http://cikguaziz.blogspot.com

cikguaziz.blogspot.com said...

Syaitan suka hati tengok umat manusia perang sama sendiri ni..


link:
http://cikguaziz.blogspot.com/2010/01/yang-cuba-membakar-itu-bangang.html

Obefiend Weiland said...

sage advice don

Anonymous said...

salam brader boey

byk bab gua setuju ngan lu dari zaman bh,metro,manja mags sampai le blog lu ni...

tapi bab teori barangkali ni gua tak setuju bro..lu bukan narrow minded mcm local ent reporters...u read a lot.know a lots of kind of people,dah travel almost half da world...mcmc mana lu blh terpikir teori ni pun gua tak tau...hahaha

u off all the people shld know this is simply POLITICLLY INCORRECT...good luck bro...lookin 4ward with yr brilliant articles....all da best

larasephia said...

kadang2 kena jugak lawan api dgn api.
kadang2.

Anonymous said...

kalau api lawan air..air lah menang kan? so takkan nak lawan kot?kita kena seri. kalau api lawan api? jadi lagi kuatlah. bersatu gitu dan takde pemenang.seri. so 1 malaysia lah kan? kan?kan?

robson jeelian said...

tak setuju dengan teori barangkali...sepatutnya kalau manusia beragama harus punya rasa rendah diri,tidak perlu mengikut apa yang orang lakukan terhadap kita,kalau kita mengikut apa yang orang lain lakukan terhadap kita itu beerti kita sama seperti mereka...

Jan 8, 2010

Teori "BARANGKALI" aku tentang Api lawan Api dan Kurang Ajar dibalas Kurang Ajar

Barangkali - Kalau diorang kurang ajar, kita jadi kurang ajar.

Barangkali - Kalau diorang tak sensitif, kita jadi tak sensitif.

Barangkali - Kalau diorang degil, kita jadi degil.

Barangkali - Kalau diorang tak dengar kata, kita jadi tak dengar kata.

Barangkali - Kalau diorang main api, kita akan main api jua.

Barangkali - Kalau diorang tak kurang ajar, kita pun tak kurang ajar.

Barangkali - Kalau diorang tahu erti hormat menghormati, kita pun akan hormat menghormati.

Barangkali - Kalau diorang salah, kita pun salah jua.

Barangkali - Kalau ada bangsat di sebalik diorang, kita juga ada bangsat di sebalik kita.

Kita tahu penawar api ialah air.

Dan aku harap sangat kali ini jangan api dilawan api.

Insya-Allah.

KEEP IT COOL!

9 comments:

aku budak baik said...

hehe mcm mana pula En Sani, kalau barangkali - orang buat baik pada kita sekali, kita kena balas berjuta kali......susah tu...teori ini sepertinya harus dilupuskan dalam industri kite...hihihi

JiMi said...

kdg2 org lempang kau,kau patut minta maaf balik..
kdg2 org lempang kau,kau hanya perlu senyum aja..
kdg2 org lempang kau,kau patut diam aja..
kdg2 org lempang kau,mmg wajar kena lempang dia balik..
kdg2 org lempang kau,balas je ngan penerajang..

aku rasa kau paham maksud aku...

cikguaziz.blogspot.com said...

Jika ada pilihan..
Api jangan dilawan dengan api..
Bukan cara Islam..


http://cikguaziz.blogspot.com

cikguaziz.blogspot.com said...

Syaitan suka hati tengok umat manusia perang sama sendiri ni..


link:
http://cikguaziz.blogspot.com/2010/01/yang-cuba-membakar-itu-bangang.html

Obefiend Weiland said...

sage advice don

Anonymous said...

salam brader boey

byk bab gua setuju ngan lu dari zaman bh,metro,manja mags sampai le blog lu ni...

tapi bab teori barangkali ni gua tak setuju bro..lu bukan narrow minded mcm local ent reporters...u read a lot.know a lots of kind of people,dah travel almost half da world...mcmc mana lu blh terpikir teori ni pun gua tak tau...hahaha

u off all the people shld know this is simply POLITICLLY INCORRECT...good luck bro...lookin 4ward with yr brilliant articles....all da best

larasephia said...

kadang2 kena jugak lawan api dgn api.
kadang2.

Anonymous said...

kalau api lawan air..air lah menang kan? so takkan nak lawan kot?kita kena seri. kalau api lawan api? jadi lagi kuatlah. bersatu gitu dan takde pemenang.seri. so 1 malaysia lah kan? kan?kan?

robson jeelian said...

tak setuju dengan teori barangkali...sepatutnya kalau manusia beragama harus punya rasa rendah diri,tidak perlu mengikut apa yang orang lakukan terhadap kita,kalau kita mengikut apa yang orang lain lakukan terhadap kita itu beerti kita sama seperti mereka...