Apr 6, 2011

Ketagihan ini bukan sesuatu yang bisa aku hindarkan. Makanya, aku akan terus menulis dan menulis dan menulis. Insya-Allah


Barangkali aku meludah ke langit dan jatuh ke muka sendiri. Entahlah, kata lah apa korang nak kata, tetapi sebagaimana aku susah sangat nak berhenti merokok, begitu jugalah dengan ceritanya tentang aku mahu berhenti menulis di sini. Aku sendiri selepas kasi tahu tak mahu menulis lagi untuk Bimbo, berasa sangat-sangat sukar untuk berhenti. Aku mahu terus menulis walaupun memang selalunya kita ni ibarat anjing yang menyalak bukit.

Haramjadah-haramjadah terlalu banyak di luar sana dan perjuangan yang sekejap tidak akan cukup untuk mendatangkan walaupun sekelumit kejayaan.

Bila bicara tentang penulisan hiburan atau apa-apa bentuk penulisan pun, hakikat pahit yang perlu kita telan ialah sampai bila pun akan ada banyak anjing kurap yang menulis cuba meracuni minda rakyat dengan ilmu-ilmu mereka yang cetek, kebodohan mereka yang luar biasa walaupun mereka ini dari bangsa yang akan berjalan mendabik dada.

Sabar aje lah agaknya. Dunia tidak akan berubah semalaman tetapi aku sangat yakin bahawasanya dunia bisa berubah dengan permulaan yang kecil-kecilan. Anggaplah aku ini elemen kecil itu dan aku yakin satu hari nanti, jika umur kita panjang, perubahan yang aku impikan akan sampai juga.

So, in short, i will still update this blog and will still fuck those fucking idiot in my way.

Please bersabar dan nantikan entry aku seterusnya.

Insya-Allah.

KEEP IT COOL

14 comments:

itamrazali said...
This comment has been removed by the author.
drakurie said...

Teruskan bang... kualiti blog sedang menurun, ada pilihan bagus jugak... salam...

awangsulungmerahmenyala said...

apahal bro,jap ok,jap kiok,gua pun lama dah tak jenguk lu,tetiba pada malam yg syahdu ini gua terbuka blog lu,hehehe.
sapa kaco lu bro,kasi tau sama ganster biar dia orang hentak,hehehe.peace...

Anonymous said...

Ini macam la..

Tulis blog kira ada 2 sebab

Nak bagi orang baca waktu kita hidup atau juga lepas kita mati.

Tapi dua dua orang baca. Kira harta peninggalan jugak le.

Teruskan.

DoOrDie said...

Ketandusan bahan bacaan yang baik dan berisi tatkala isu porno dan video lucah menghiasi muka depan akhbar disamping segala janji manis pilihanraya, niat untuk menyambung penulisan di blog ni amatlah dialu-alukan.

Terima kasih!

JiMi said...

kalau dengan sekali kau menegur manusia, dapat mengubah cara hidupnya yang dah berakar memang kau manusia yang luar biasa..
kalau dengan sekali kau menulis dengan harapan dapat mengubah pemikiran manusia yang dah berkarat memang kau seorang yang hebat..

renung-renungkan dan selamat beramal..

Anonymous said...

tulis je abg sani...xde hal...

Cik Norfa said...

tulis jelaaa......
saya setuju....
takpe kalau meludah terkana muka sendiri..itu pilihan kita...saya tunggu entry seterusnya...

buat duit said...

saya baru je jumpa blog ni..

Apa yang amat meyakinkan saya anda memang memiliki bakat menuls yang mampu mempengaruhi emosi seseorang..

So keep it up bro..Ilmu dalam penulisan anda memang diperlukan oleh masyarakat..

Akukah? said...

aku masih baru dlm pelayaran halaman blog2 dan sedang membelek yg mana boleh diikuti atau perlu dihindari..

kata2 & tulisan mampu membina dan meruntuhkan sahsiah!

kalau wadah ini mampu memberi nafas perjuangan melawan nafsu serakah dunia kepada yg membaca, teruskan saja!!

School Of Tots said...

Elok ketagih menulis dari ketagih rokok atau dadah. Teruskan perjuangan memaparkan posting terbaru anda hari demi hari tanpa jemu..

carlz eid_eika said...

blogwalking:)

Nurina Izzati said...

actually, what is bimbo?

KC Chan said...

Hello, I would like to have sponsored write up in your blog. Would you please kindly provide us the following information:

Blog URL:
Monthly Unique visitor:
Price per write up:
Price per posting(we write it):
Blog visitor type:

You may contact me by this email: yapliren@gmail.com

Thank you.

Apr 6, 2011

Ketagihan ini bukan sesuatu yang bisa aku hindarkan. Makanya, aku akan terus menulis dan menulis dan menulis. Insya-Allah


Barangkali aku meludah ke langit dan jatuh ke muka sendiri. Entahlah, kata lah apa korang nak kata, tetapi sebagaimana aku susah sangat nak berhenti merokok, begitu jugalah dengan ceritanya tentang aku mahu berhenti menulis di sini. Aku sendiri selepas kasi tahu tak mahu menulis lagi untuk Bimbo, berasa sangat-sangat sukar untuk berhenti. Aku mahu terus menulis walaupun memang selalunya kita ni ibarat anjing yang menyalak bukit.

Haramjadah-haramjadah terlalu banyak di luar sana dan perjuangan yang sekejap tidak akan cukup untuk mendatangkan walaupun sekelumit kejayaan.

Bila bicara tentang penulisan hiburan atau apa-apa bentuk penulisan pun, hakikat pahit yang perlu kita telan ialah sampai bila pun akan ada banyak anjing kurap yang menulis cuba meracuni minda rakyat dengan ilmu-ilmu mereka yang cetek, kebodohan mereka yang luar biasa walaupun mereka ini dari bangsa yang akan berjalan mendabik dada.

Sabar aje lah agaknya. Dunia tidak akan berubah semalaman tetapi aku sangat yakin bahawasanya dunia bisa berubah dengan permulaan yang kecil-kecilan. Anggaplah aku ini elemen kecil itu dan aku yakin satu hari nanti, jika umur kita panjang, perubahan yang aku impikan akan sampai juga.

So, in short, i will still update this blog and will still fuck those fucking idiot in my way.

Please bersabar dan nantikan entry aku seterusnya.

Insya-Allah.

KEEP IT COOL

14 comments:

itamrazali said...
This comment has been removed by the author.
drakurie said...

Teruskan bang... kualiti blog sedang menurun, ada pilihan bagus jugak... salam...

awangsulungmerahmenyala said...

apahal bro,jap ok,jap kiok,gua pun lama dah tak jenguk lu,tetiba pada malam yg syahdu ini gua terbuka blog lu,hehehe.
sapa kaco lu bro,kasi tau sama ganster biar dia orang hentak,hehehe.peace...

Anonymous said...

Ini macam la..

Tulis blog kira ada 2 sebab

Nak bagi orang baca waktu kita hidup atau juga lepas kita mati.

Tapi dua dua orang baca. Kira harta peninggalan jugak le.

Teruskan.

DoOrDie said...

Ketandusan bahan bacaan yang baik dan berisi tatkala isu porno dan video lucah menghiasi muka depan akhbar disamping segala janji manis pilihanraya, niat untuk menyambung penulisan di blog ni amatlah dialu-alukan.

Terima kasih!

JiMi said...

kalau dengan sekali kau menegur manusia, dapat mengubah cara hidupnya yang dah berakar memang kau manusia yang luar biasa..
kalau dengan sekali kau menulis dengan harapan dapat mengubah pemikiran manusia yang dah berkarat memang kau seorang yang hebat..

renung-renungkan dan selamat beramal..

Anonymous said...

tulis je abg sani...xde hal...

Cik Norfa said...

tulis jelaaa......
saya setuju....
takpe kalau meludah terkana muka sendiri..itu pilihan kita...saya tunggu entry seterusnya...

buat duit said...

saya baru je jumpa blog ni..

Apa yang amat meyakinkan saya anda memang memiliki bakat menuls yang mampu mempengaruhi emosi seseorang..

So keep it up bro..Ilmu dalam penulisan anda memang diperlukan oleh masyarakat..

Akukah? said...

aku masih baru dlm pelayaran halaman blog2 dan sedang membelek yg mana boleh diikuti atau perlu dihindari..

kata2 & tulisan mampu membina dan meruntuhkan sahsiah!

kalau wadah ini mampu memberi nafas perjuangan melawan nafsu serakah dunia kepada yg membaca, teruskan saja!!

School Of Tots said...

Elok ketagih menulis dari ketagih rokok atau dadah. Teruskan perjuangan memaparkan posting terbaru anda hari demi hari tanpa jemu..

carlz eid_eika said...

blogwalking:)

Nurina Izzati said...

actually, what is bimbo?

KC Chan said...

Hello, I would like to have sponsored write up in your blog. Would you please kindly provide us the following information:

Blog URL:
Monthly Unique visitor:
Price per write up:
Price per posting(we write it):
Blog visitor type:

You may contact me by this email: yapliren@gmail.com

Thank you.